Zaślepka EGR w ASV

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • artur_jak
    Classic
    • 2008
    • 21

    Zaślepka EGR w ASV

    roberttbu siemanko.
  • adam056
    Classic
    • 2007
    • 6

    #2
    Zaślepka EGR w ASV

    Czytałem na forum o zaślepianiu EGR-u zastanawiam sie nad tą zmianą w swoim ASV i mam tytanie czy zaślepienie EGR-u w silniku ASV(110km 2004r.) udało sie komuś bez żadnych problemów (typu błędy itd...)...
    A tak przy okazji że jestem na forum to mam jeszcze jedno pytanie:co może być za przyczyna jeśli dodam gazu tak do 2400 obr i puszcze pedał gazu to przy spadku obrotów słychać w taki odgłos jakby turbina zaczepiała o coś najgłośniejszy odgłos jest jak silnik ma temperaturę około 90C??????????????? Dodam że czyściłem N75 i N18.Po tym zabiegu pracuje bardzo ładnie silniczek ale pozostał ten dziwny odgłos. Przy wyższych obrotach tego prawie nie słychać.
    Proszę kolegów bardziej doświadczonych o wskazówki. MUSZĘ przyznać że z tego forum wiele ciekawych rzeczy się dowiedziałem. Niektóre wyjaśnienia problemów zamieszczone na tym forum pomogły mi w naprawie mojej Skodzianki...

    Komentarz

    • sptom
      Rider
      • 2007
      • 351

      #3
      A tak przy okazji że jestem na forum to mam jeszcze jedno pytanie:co może być za przyczyna jeśli dodam gazu tak do 2400 obr i puszcze pedał gazu to przy spadku obrotów słychać w taki odgłos jakby turbina zaczepiała o coś najgłośniejszy odgłos jest jak silnik ma temperaturę około 90C??????????????? Dodam że czyściłem N75 i N18.Po tym zabiegu pracuje bardzo ładnie silniczek ale pozostał ten dziwny odgłos. Przy wyższych obrotach tego prawie nie słychać.
      Ponoc to TTTM :? tez to mam u siebie jak i jeszcze paru klubowiczów.
      Z tego co pamiętam to min. KarolZ z tym tematem walczył i nic nie wskórał, poszukaj na forum.
      Dostojnie do przodu by Dynosoft

      Komentarz

      • m.p
        Classic
        • 2007
        • 31

        #4
        tak wszystkie ASV mają,z tego co się dowiedziałem to w ten sposób wychamowuje turbina
        (taki dziwny odgłos jak by coś ocierało),pierwsza moja myśl jak to u siebie usłyszałem myślałem że to w skrzyni łożyska się wysypują,(wałkowane to już było na forum),ale nie ma co panikować TTTM :? .

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Dokładnie co do odgłosów to popieram kolegów ten typ tak ma
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • oziemi
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 399

            #6
            Odnośnie zaślepienia EGR-u u mnie żadnych problemow nie bylo, błedow też brak a zrobilem od tego czasu ok 20 tys. Tak więc do dzieła
            Co do tego dźwięku przy spadku z obrotow, to u siebie też tak mam.Nie jest to bardzo słyszalne, ale jednak jest. Tak jak kolega wyżej pisał było o tym na forum sporo m.in tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=604
            Elegance
            ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
            -------------------------------------------

            Komentarz

            • 20omega
              Ambiente
              • 2006
              • 105

              #7
              Panowie a co daje zaślepienie EGR-a???????
              ----- Złota L&K by MASTERS ---
              __uuufffff cóż to była za maszyna____

              Komentarz

              • oziemi
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 399

                #8
                Zamieszczone przez 20omega
                Panowie a co daje zaślepienie EGR-a???????
                To,że silnik oddycha czystym powietrzem ogolnie chodzi o ekologie i stąd recyrkulacja spalin. W rzeczywistości silnik tylko sie zamula nagarem i innym świństwem :| Zaślepić i serducho od razu lepiej sie poczuje :wink:
                Elegance
                ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                -------------------------------------------

                Komentarz

                • bielinek
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 157

                  #9
                  Po tym jak mi wyskoczył przewód podciśnienia z EGR-a to zapaliła się kontrolka silnika, podobno silniki ASV wymagają jakiś zmian w komputerze po zaślepieniu EGR. (poprawcie jeśli się mylę).

                  A EGR jest po to aby silniki spełniały normy europejskie emisji spalin. N18 reguluje powtórne dozowanie spalin do cylindrów, przez co spada temp spalania, i ograniczona jest emisja tlenków azotu (dają one charakterystyczny ostry zapaszek po odpaleniu silnika)

                  Silnik może normę i spełnia ale cały układ sprawia dużo problemów ( szlam na zaworze EGR, niedomagania zaworu N18,wymiany uszczelek między EGR a kolektorem, zafajdany kolektor dolotowy) ASO do czasu jak masz gwarancję będzie Ci wciskać, że to norma, po czym jak Ci się skończy - to nagle uznają, że trzeba wymienić zawór, wyczyścić dolot...itd = 1000zł. (znam to z autopsji). Dużo ludzi zaślepia i sobie chwali. Pozdrawiam

                  Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                  ________________________________________

                  Komentarz

                  • Arek
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 3143

                    #10
                    Zamieszczone przez bielinek
                    Po tym jak mi wyskoczył przewód podciśnienia z EGR-a to zapaliła się kontrolka silnika, podobno silniki ASV wymagają jakiś zmian w komputerze po zaślepieniu EGR. (poprawcie jeśli się mylę).
                    nie mylisz sie to samo miałem jak zaslepiłem
                    -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                    Komentarz

                    • oziemi
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 399

                      #11
                      Zamieszczone przez bielinek
                      Po tym jak mi wyskoczył przewód podciśnienia z EGR-a to zapaliła się kontrolka silnika, podobno silniki ASV wymagają jakiś zmian w komputerze po zaślepieniu EGR. (poprawcie jeśli się mylę).
                      U mnie takiej potrzeby nie było
                      Elegance
                      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                      -------------------------------------------

                      Komentarz

                      • piernik
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 975
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        A jak wygląda sprawa zaślepienia w AHF, czy też trzeba zmieniać coś w kompie??

                        Komentarz

                        • handzol
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 212

                          #13
                          Zamieszczone przez adam056
                          A tak przy okazji że jestem na forum to mam jeszcze jedno pytanie:co może być za przyczyna jeśli dodam gazu tak do 2400 obr i puszcze pedał gazu to przy spadku obrotów słychać w taki odgłos jakby turbina zaczepiała o coś
                          tez tak miałem,fachman zamknął w programie egr do 1500obr.i nastała cisza.

                          Komentarz

                          • Tomex
                            Classic
                            • 2007
                            • 37

                            #14
                            Hmm, raczej jestem wrażliwy na niepokojące i dziwne dźwięki w aucie ale w moim ASV jakoś nic takiego o czym piszecie mnie nie zaniepokoiło lub zaintrygowało. Na jakim biegu mam zrobić te 2400 i puścić gaz ? Napiszcie to popróbuję i może coś uda mi się usłyszeć. No bo skoro TTTM ....
                            Octavia Combi 2003 r. Ambiente 1.9 TDI 110 KM

                            Komentarz

                            • adam056
                              Classic
                              • 2007
                              • 6

                              #15
                              Tomex
                              "Na jakim biegu mam zrobić te 2400 i puścić gaz ?"
                              Wystarczy jak dodasz gazu (na 2500obr.) na biegu jałowym, to przy spadku obrotów słychać ten dźwięk... zwłaszcza jak masz otwarte drzwi (lewe z przodu) to lepiej słychać

                              [ Dodano: Wto 08 Kwi, 08 19:56 ]
                              Mam pytanie do handzol,
                              "tez tak miałem,fachman zamknął w programie egr do 1500obr.i nastała cisza."
                              czy możesz coś więcej napisać na temat tego zabiegu - czyli czy nie było skutków ubocznych po tej zmianie w Twoim autku????????????????

                              [ Dodano: Wto 08 Kwi, 08 20:04 ]
                              handzol,
                              Mam pytanie do handzol,
                              "tez tak miałem,fachman zamknął w programie egr do 1500obr.i nastała cisza."
                              czy możesz coś więcej napisać na temat tego zabiegu - czyli czy nie było skutków ubocznych po tej zmianie w Twoim autku????????????????

                              Komentarz

                              • handzol
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 212

                                #16
                                miałem tak że jak silnik schodził z obrotów to wydawał taki dzwiek jak by coś obcierało.Na diagnozie wyszło że egr dawał za dużo do dolotu.Skutków ubocznych brak.

                                Komentarz

                                • Tomex
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 37

                                  #17
                                  Dzięki, przy najbliższej okazji sprawdzę wg wskazówek.
                                  Octavia Combi 2003 r. Ambiente 1.9 TDI 110 KM

                                  Komentarz

                                  Pracuję...